دلایل خرید لیبل حرارتی چیست؟

دلایل خرید لیبل حرارتی چیست؟

دلایل خرید لیبل حرارتی چیست؟

استفاده از لیبل ها در دنیای امروزه بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است و یکی از راه های نمایش اطلاعات محصول مثل قیمت، تاریخ تولید و … چاپ لیبل است. یکی از پر طرفدارترین و بهترین انواع لیبل ها، لیبل حرارتی است. اگر که میخواهید بدانید دلایل خرید لیبل حرارتی چیست و میتواند برای شما چه کاربردی داشته باشد به ادامه مقاله توجه کنید.

معرفی لیبل حرارتی

لیبل حرارتی که به آن ترمال نیز گفته می شود، هنگام چاپ و تولید توسط دستگاه ها و پرینتر هایی که از طریق انتقال حرارت چاپ را انجام می دهند، تولید می شوند. حال بسته به نوع جنس خود لیبل که کاغذی یا مدل های دیگر باشد، کاربرد آن متفاوت است.

مدل های لیبل

لیبل پشت چسبدار | تقریبا این لیبل ها را میتوان به دو نوع تقسیم بندی کرد: یکی بر اساس نوع چاپ و دیگری بر اساس کیفیت لیبل که این مورد را میتوان به four امروزه با گسترش فناوری‌های چاپ و بسته‌بندی و همچنین زیادشدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور و رواج استفاده از چاپگرهای حرارتی، استفاده از لیبل‌های حرارتی نیز بسیار بیشتر شده است. لیبل حرارتی (Thermal label) را می‌توان در بسته‌بندی گوشت و مرغ، سبزیجات، خواروبار، علامت‌گذاری اجناس، برگ خریدهای فروشگاه‌ها و ترازوها، رسید دستگاه‌های خودپرداز و pos یافت.

برچسب‌هایی که روی لوله‌های آزمایش نیز وجود دارند نیز از نوع حرارتی بوده و می‌توان گفت که باوجود عمری کوتاه‌تر از لیبل‌های دیگر و امکان پاک شدن نوشته از روی آن‌ها، اما به دلیل قیمت ارزان لیبل‌های حرارتی، این لیبل ها جزئی از زندگی انسان‌ها شده‌اند.

شایان ذکر است که  اگر لیبل در معرض گرما و نور خورشید قرار بگیرد سیاه می شود و خوانایی خود را از دست می دهد. بر روی لیبل حرارتی ( ترمال ) با استفاده از ریبون وکس هم میتوان چاپ انجام داد که در این صورت از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار خواهد گشت.

لیبل های حرارتی ( ترمال ) در جنس ها و زیره های ( مومی، سیلیکون ) گوناگونی موجود می باشد که از لحاظ نوع چسب باهم تفاوت دارند. به عنوان مثال لیبل متناسب با لوله های پلاستیکی در آزمایشگاه ها، لیبل حرارتی پرچسب است چون این مدل لوله ها یکبار مصرف بوده و نیازی به جداکردن لیبل نیست، اما لیبل متناسب با لوله های آزمایشگاهی شیشه ای، لیبل کم چسب یا لیبل ریمو است که خاصیت جابه جا شوندگی دارد و اثر چسبی روی شیشه برجای نمی گذارد. لیبل های ترمال در زیره های زرد، سفید، آبی، پشت پرتغالی ( پشت گلبهی ) موجود است.

لیبل های حرارتی شباهت بسیار زیادی به لیبل کاغذی دارد و همچون لیبل کاغذی در برابر کشش و آب و رطوبت مقاوم نیست. لذا برای حل این مشکل میتوان از لیبل صدفی حرارتی که هم خاصیت صدفی داشته و هم خاصیت حرارتی را استفاده کرد. لیبل صدفی حرارتی در برابر کشش و پاره شدن مقاوم است و ازطریق حرارت یا ریبون میتوان روی آن چاپ انجام داد. لیبل های حرارتی به لحاظ قیمت تا حدودی از لیبل های کاغذی معمولی گران تر می باشند که عدم نیاز به ریبون جهت چاپ، این اختلاف را توجیه می کند.

 

کلام آخر

 

 

لیبل صدفی | آریا رول همواره در کنار مشتریان عزیز خود بوده و همیشه سعی در کسب رضایت شما عزیزان داشته و دارد، از این رو شما عزیزان میتوانید قبل از ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا بهترین و کامل ترین مشاوره تخصصی در حوزه لیبل حرارتی رو دریافت کنید و با خیالی آسوده به خرید خود بپردازید، برای ثبت سفارش میتوانید از منوی بالای سایت از قسمت ثبت سفارش اقدام اقدام کنید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *