چرا طراحی لیبل در بازاریابی تأثیر زیادی دارد؟

چرا طراحی لیبل در بازاریابی تأثیر زیادی دارد؟

چرا طراحی لیبل در بازاریابی تأثیر زیادی دارد؟ | طراحی لیبل (Label layout) یکی از اصلی ترین قسمت‌های بسته‌بندی است که نقش مهمی در جذب مشتری و فروش محصولات دارد. چون لیبل ها می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره محصولات شما در اختیار مشتریان قرار دهند. به‌ طور کلی ارائه دادن بسته‌بندی مناسب همراه با لیبل خلاقانه جایگاه بهتری را در بازارهای داخلی و خارجی برایتان فراهم می‌کند.

مهم‌تر اينکه استفاده از رنگ‌های جذاب لیبل و طرح‌های متناسب با محصولات شما باعث ماندگاری برندتان در ذهن مخاطبان می‌شود‌. پس فراموش نکنید طرح و رنگ لیبل در فروش و بازاریابی محصولات مختلف اهمیت بسزایی دارد.

 

طراحی لیبل خلاقانه

دقت کنید طراحی برچسب‌هایی که روی بسته‌بندی ها قرار دارند مانند طراحی و اجرای آریا رول یک عنصر مهم برای ایجاد روابط عمومی به شمار می‌آیند. مهم‌تر اينکه با طراحی خاص و رنگ‌های متناسب با محصول می‌توانند توجه بازار هدف را به سمت کسب و کار شما جلب کنند. البته لیبل مورد نظر شما باید شکل مناسبی داشته باشد و متناسب با محصولات و خدمات شما طراحی شود. همچنین دانش کافی و اطلاعات لازم را به مشتریان محصول ارائه دهد.

 

ویژگی های یک لیبل خوب

طراحی لیبل و بسته‌بندی فقط نباید جنبه زیبایی و تبلیغات داشته باشد. بلکه یک لیبل خوب باید به کیفیت محصول آسیبی نزند و در زمان انبارداری و یا حمل و نقل کالا از محصول جدا نشود. لازم است تا بر روی لیبل اطلاعات لازمی مثل لوگو، نام برند، مشخصات محصول، تاریخ تولید و انقضاء و غيره درج شده باشد.

 

اهمیت طراحی لیبل در بازاریابی و فروش

شاید اولین باری که بطری نوشابه کوکاکولا را در دست گرفته‌اید کاملاً در خاطرتان باشد. امروزه طراحان لیبل و کانون تبلیغاتی تمام سعی خود را می‌کنند تا محصولات و خدمات شما را هم با طراحی یک لیبل فوق‌العاده در ذهن مخاطبان ماندگار کنند. چون با در دست گرفتن بسته‌بندی محصولات متنوع اولین جلوه بصری برای مخاطب طراحی لیبل محصول است.

 

اگر طراحی این برچسب‌ها به صورت علمی و ماهرانه با کمک گرفتن از طراحان گرافیک انجام شود قطعاً می‌تواند طرحی ماندگار در ذهن مشتری باقی بماند. پس مشتری با هر بار دیدن لیبل حتی بدون آنکه برند محصول شما را به یاد بیاورد به سمت بازدید و خرید کالای شما می‌رود. به همین دلیل فرآیند تفکیک و جداسازی لیبل ها یک کار وسیع و پیچیده است.

 

تأثیر لیبل در جذب مشتری

اصولاً طراحی لیبل (Label design) روی محصول نقش ویژه‌ای را در معرفی و متمایز کردن یک کالا از طیف گسترده‌ای محصولات مشابه ايفا می‌کند. در حقیقت لیبل ها یا همان برچسب‌ها کاربردهای متفاوتی در بازاریابی و فروش دارند. به همین دلیل صاحبان مشاغل مختلف و مدیران کسب و کارهای متنوع استفاده از لیبل را جزو ضروری ترین کارهای خود می‌دانند. چون استفاده از لیبل با صرف کمترین هزینه یک روش تبلیغاتی مطمئن به حساب‌ می‌آید که تأثیر زیادی روی جلب توجه مخاطبان و مشتریان بالقوه دارد.

 

این کار بیشتر در حوزه مواد غذایی ثمربخش است زیرا ترکیب بندی لیبل و طرح لیبل به طور مستقیم روی اشتهای فرد تأثیر می‌گذارد و باعث برانگیختن فرد برای خريد محصول می‌شود. از این رو در دنیای کنونی رقابت در طراحی و چاپ لیبل در حد کیفیت محصول در نظر گرفته شده است.

 

بهترین طراحی برای لیبل در بازار رقابتی

اساسی ترین عاملی که سبب شده است تا طراحی لیبل محصولات مختلف در بازاریابی مورد توجه صاحبان مشاغل قرار بگیرد ماندگاری در بازار رقابتی است. این موضوع برای محصولاتی که تنوع زیادی ندارند مثل خیارشور، رب گوجه فرنگی و غیره بیشتر حائز اهمیت است. البته باید نوع لیبل و خصوصیات بسته‌بندی با برنامه های تبلیغاتی شرکت هماهنگی داشته باشد. زیرا در طراحی لیبل خصوصیات عمومی بازار، نوع سلایق مخاطبان و سلیقه‌های آن‌ها نقش مهمی دارد.

 

از طرفی لیبل برای محصولات متنوع هویت می‌سازد و باعث اعتماد بیشتر مشتری به کیفیت کالا می‌شود. اما برای موفقیت در بازاریابی و فروش باید هنگام استفاده از لیبل جدیدترین تکنولوژی چاپ لیبل را به کار بگیرید. بازار هدف خود را مشخص کنید و تمامی الزامات قانونی را در طراحی لیبل به کار ببرید. سپس محصولتان را در بازار هدف موقعیت یابی کنید و بهترین لیبل را برای محتویات بسته‌بندی خود در نظر بگیرید.

 

سخن پایانی

یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی برای رقابت در بازاریابی، دقت در طراحی لیبل محصولات است. زیرا قرار گرفتن لیبل روی بسته‌بندی در زنجیره تبلیغات و فروش محصولات بیشتر نوعی تبلیغ سریع و روشن می‌باشد. پس یک طرح حرفه ای از لیبل محصول می‌تواند فوراً نظر مشتری را جلب کند و باعث پیشی گرفتن شما از رقبای تجاریتان شود.

برای انجام این کار تیم طراح و خلاق آریا رول با توجه به تجربه‌ی بالا و سابقه‌ی درخشان در زمینه برندسازی، تبلیغات و بازاریابی، بهترین و باکیفیت ترین دیزاین های مرتبط با کسب و کار شما و طراحی انواع لیبل را پیشنهاد و تولید می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *