رول حرارتی/کاغذی ( پرمصرف‌ترین محصول در ماشین‌های اداری )

رول حرارتی/کاغذی ( پرمصرف‌ترین محصول در ماشین‌های اداری )

رول حرارتی یکی از مواد اساسی و پراستفاده در دستگاه‌های اداری است. هرگاه در فروشگاه مواد غذایی خرید می‌کنید و به قسمت حسابداری می‌روید، پس از پایان خرید، یک برگه به عنوان فاکتور دریافت می‌کنید که از جنس رول حرارتی یا کاغذ حرارتی است. این نوع کاغذ به صورت عمده در اکثر فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، آزمایشگاه‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و سایر مکان‌ها استفاده می‌شود، و بسته به کیفیت و نوع تولید کننده، متفاوت است. رول حرارتی جزء مواد ضروری برای همه کسب و کارهایی است که نیاز به چاپ دارند.

یک نوع چاپ جدید به نام چاپ حرارتی یا چاپگر حرارتی معرفی شده است. در این نوع چاپ، استفاده از جوهر لازم نیست؛ به جای آن، دستگاه با اعمال حرارت بر روی کاغذ، متن را می‌نویسد. با این حال، باید توجه داشت که از کاغذی خاص به نام رول‌های حرارتی یا حساس برای این نوع چاپ استفاده می‌شود که در برابر حرارت حساس واکنش نشان می‌دهد.

لیبل صدفی| پرینترهای حرارتی در دو نوع تک رنگ (سیاه و سفید) و دو رنگ در بازار موجود هستند، اما کارایی نوع دو رنگ به دلیل عدم وجود کاغذ دو رنگ در بازار ایران، مانند پرینترهای تک رنگ است. این پرینترها با نام‌های مختلفی مانند پرینتر حرارتی، پرینتر صدور قبض، پرینتر صدور فیش، پرینتر صندوق، فیش‌پرینتر، مینی پرینتر و ترمال پرینتر نیز شناخته می‌شوند. این نوع پرینترها بیشتر در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، مراکز نوبت‌دهی، کیوسک‌ها، بانک‌ها و مکان‌های مشابه استفاده می‌شود و امروزه در جوامع مختلف جایگاه خود را پیدا کرده است.

کاغذ حرارتی به سه گروه رولی تقسیم می‌شود: اولین گروه کاغذ حرارتی ۵۴، که به صورت رایج در پوزهای بانکی و ترازوی دیجیتال استفاده می‌شود. دومین گروه کاغذ حرارتی ۵۷ است که برای پرینتر ترازو و صندوق فروشگاهی‌های ECR استفاده می‌شود. و سومین گروه رول حرارتی ۸۰ که به رول کاغذی ۸ سانتی نیز شناخته می‌شود و تنها در فیش‌پرینترهای فروشگاهی استفاده می‌شود. کیفیت این رول‌ها به دلیل تنوع شرکت‌های تولید کننده بسیار متفاوت است.

کاغذ هانسول کره

یکی از بهترین گزینه‌های کاغذ حرارتی، تولید شده توسط شرکت هانسول کره است. این کاغذ به دلیل کیفیت بی‌نظیر خود، هیچ‌گونه آسیبی به هد پرینترها وارد نمی‌کند. در هنگام خرید کاغذ حرارتی، از مشاورین ما اطمینان حاصل کنید و بهترین مشاوره را دریافت کنید تا عمر دستگاه پرینتر شما افزایش یابد.

مقایسه بین رول‌های حرارتی هانسول کره و رول‌های چینی و ایرانی نشان می‌دهد که کاغذهای هانسول کره تا ۳ سال ماندگاری را تضمین می‌کنند، در حالی که کاغذهای چینی و ایرانی هیچ گونه ضمانت ماندگاری ندارند.

نوع کوتینگ این کاغذها نیز متفاوت است. کاغذهای هانسول کره با استفاده از فرآیند اسپری و به صورت یکنواخت کوتینگ می‌شوند که باعث ماندگاری و اثرگذاری بیشتری بر روی کاغذ، به ویژه برای سیستم‌های بارکدخوانی، می‌شود. در این روش، میزان کوتینگ در سطح کاغذ یکنواخت است و سطح کاغذ با گرماژ ثابت ۵۵ گرم تولید می‌شود. این در حالی است که کاغذهای چینی معمولاً در سطوح مختلف با گرماژهای مختلف تولید می‌شوند.

همچنین، نوع کاغذ مورد استفاده نیز تفاوت دارد. کاغذهای هانسول کره از بهترین نوع کاغذ و با گرماژ ۵۵ گرم و پایه‌ی بهتری استفاده می‌کنند، در حالی که کاغذهای چینی و ایرانی از نوع کاغذ درجه ۲ یا ۳ استفاده می‌کنند که می‌تواند به فرسودگی زودتری دستگاه‌ها منجر شود.

رول‌های حرارتی/کاغذی متنوعی در بازار موجود است که عبارتند از:

  • رول صندوق: با ابعاد ۸۰ میلی‌متر و متراژهای ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، که دارای ماندگاری مناسب و وضوح بالای چاپ، همخوانی با انواع پرینتر حرارتی، و استانداردهای بین‌المللی مورد نیاز هستند.
  • رول پوز و ترازو: در ابعاد ۵۷، ۵۴، ۴۴ میلی‌متری برای دستگاه‌های پوز و ترازو، با متراژهای مختلف عمومی و حرارتی.
  • رول پزشکی: با ابعاد ۵۶، ۵۹، ۱۱۰ میلی‌متری، مناسب برای دستگاه‌های آزمایشگاهی و پزشکی.
  • ژورنال‌های بانکی و رول نوبت‌دهی: برای استفاده در دستگاه‌های خودپرداز بانکی.

لیبل حرارتی| کیفیت رول‌های مورد اشاره به دلیل تنوع شرکت‌های تولید کننده آن‌ها بسیار متفاوت است. اما توجه به نوع کاغذ بسیار حیاتی است. باید شرکتی را برای خرید انتخاب کنید که معتبر باشد. پیشنهاد هوشمندانه ما این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین انواع رول حرارتی با مواد با کیفیت را به شما پیشنهاد دهند. برندی که توانسته است مشتریان بسیاری را به خود جلب کند، به یکی از برندهای قابل اعتماد در این زمینه تبدیل شده است. آریا رول همیشه به شما کمک می‌کند تا رولی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت چاپ را برای شما فراهم کند.

 

سخن پایانی

بدانید که انتخاب درست رول حرارتی، قدمی مهم در راستای افزایش کیفیت چاپ و عمر دستگاه پرینتر شماست. هرگز از اهمیت کیفیت کاغذ غفلت نکنید و با دقت به انتخاب خود بپردازید. آریا رول همیشه در کنار شماست تا بهترین تجربه چاپ را برای شما فراهم کند.

نتیجه گیری

آریا رول| در نتیجه، انتخاب و استفاده از کاغذ حرارتی با کیفیت و مطابق با نیازهای شما، امری بسیار حیاتی است. با توجه به تنوع شرکت‌های تولید کننده و اهمیت نوع کاغذ، انتخاب بهترین گزینه برای شرایط خاص شما از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس ازنظر من، مشاوره با کارشناسان متخصص و انتخاب معتبرترین برند، گام‌های مهمی در جهت بهره‌وری و کیفیت بالاتر چاپ شما خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *